Frakt & leverans
Frakt- & leverans inom Sverige
Vi erbjuder fri frakt på alla beställningar inom Sverige över 295 SEK. Normalt har du ditt paket redan inom 1-4 arbetsdagar. I vissa fall kan det dröja lite längre och kan bero på att Postleverantören ibland kan få förseningar eller tekniska problem. Vi försöker då i första hand att informera dig via mail om eventuell leveransförsening. Har du mot förmodan inte fått ditt paket efter 7 arbetsdagar ber vi dig kontakta kundservice på e-postadress: [email protected].
Alla paket skickas till ett Service Point Ombud nära dig, antingen med Postnord eller DHL, beroende på vilken transportör du väljer i kassan.
Samtliga paket skickas från vårt logistikcenter: Vitosine AB c/o Storex, Sörredsvägen 105, 41878 Göteborg.
Har du önskemål om specifikt ombud, vänligen lämna ett meddelande i samband med din beställning i kassan.
Om paket ska lösas ut ska Kunden göra detta inom den tid som anges i aviseringen (oftast 7 dagar). Paket ska normalt hämtas ut personligen med giltig legitimation och ordernummer. Kunden får alltid en avisering som visar var och när paket ska hämtas. Avisering kan ske via e-post, vanlig post samt om Kunden lämnat mobilnummer, även via telefonsamtal eller SMS. Observera att outlöst paket inte faller inom ramen för ångerrätt.
Till vissa delar av Norrland och till Gotland levererar Posten, Schenker och DHL med en dags fördröjning, denna är inte inräknad i den beräknade leveranstid vi anger på hemsidan. Detta rör till exempel vissa orter med postnummer som börjar på 82-84, 86-89 samt 91-98.
Beställningsvaror
Observera att för beställningsvaror gäller andra leveransvillkor och framgår på respektive produktsida.
Hemleverans inom Sverige
Vid val av “Hemleverans” levereras ditt paket utanför din dörr med DHL eller Postnord utan kvittens. Genom att välja detta leveransalternativ godkänner du att chauffören kan ställa paketet utanför din dörr om ingen finns hemma.